Waarom kan ik in het buitenland niet inloggen?

De persoonlijke omgeving van volgjezorg.nl maakt gebruik van een filter die inlogpogingen vanuit bepaalde landen blokkeert. Hierdoor is het alleen mogelijk om in te loggen op je persoonlijke omgeving vanuit landen die vallen binnen West-Europa. Controleer bij gebruik van een VPN-verbinding of je locatie binnen West-Europa valt.

Wat kan ik doen als het niet lukt om in te loggen?

Er kunnen verschillende oorzaken zijn als inloggen niet lukt. De persoonlijke omgeving kan een (korte) storing hebben. Maar er kan ook iets anders aan de hand zijn.

De meest voorkomende foutmelding is een melding in de browser dat jouw verbinding niet privé is, of niet goed beveiligd is. Dit komt voornamelijk voor bij tablets, mobiele telefoons of computers met verouderde software. Bijvoorbeeld apparaten met Android-versies lager dan 5.1 of computers met Windows XP.
 

Controleer zelf het beveiligingsniveau of probeer een andere browser

Open deze link https://www.ssllabs.com/ssltest/viewMyClient.html. Hier kun je testen of jouw browser de juiste beveiligingsprotocollen ondersteunt. In de tabel op de website moet bij TLS 1.1, 1.2 of 1.3 een 'YES' staan.

Staat er ‘NO’? Probeer het dan via een andere browser dan die je nu gebruikt. Andere goede browsers zijn bijvoorbeeld Firefox, Microsoft Edge, Opera of Chrome. Test ook daar nogmaals de beveiliging door op bovenstaande link te klikken.

Staat er ‘YES’, maar kun je nog steeds niet inloggen? Probeer dan een van de onderstaande tips.
 

Tips

  1. Controleer of de tijd en datum op jouw apparaat klopt. Als de datum en tijd op jouw apparaat niet kloppen met de echte datum en tijd, dan kun je privacy-foutmeldingen krijgen.
  2. Herstart het (WiFi-)modem en / of de router door deze een paar minuten van de stroom te halen en daarna weer aan te sluiten.
  3. Probeer ook eens in te loggen via een ‘Incognito’ / ‘Privacy’-tabblad. Dan worden eventuele plug-ins in je browser tijdelijk uitgeschakeld.
  4. Leeg het geheugen (zgn. cache) van de browser.
  5. Probeer het, indien mogelijk, ook op een ander apparaat.
  6. Scan jouw apparaat met een virusscanner.
  7. Controleer of je gebruikt maakt van een beveiligde WiFi-verbinding.
  8. Probeer het later nog eens.
     

Toch nog hulp nodig?

Als geen van bovenstaande tips werkt, dan kun je contact opnemen met ons via info@volgjezorg.nl. Neem in de e-mail in ieder geval de volgende informatie op:

  • jouw naam en hoe we jou kunnen bereiken;
  • datum en tijd van de foutmelding;
  • een schermafdruk van de foutmelding;
  • het soort apparaat dat je gebruikt (computer / tablet / telefoon);
  • het merk en type apparaat dat je gebruikt;
  • het besturingssysteem (Android, Windows, Apple iOS) en versie (beveiligingspatch) die je gebruikt;
  • indien van toepassing: welke virusscanner (en versie) of (privacy)plugins je gebruikt.

Met deze informatie kunnen we onze systeembeheerders vragen een oplossing te zoeken.

Waar vind ik meer informatie over DigiD?

Op de website van DigiD vind je antwoord op veelgestelde vragen.

Ik heb geen mobiele telefoon. Hoe log ik in?

Ook als je geen mobiele telefoon hebt kun je gebruikmaken van de sms-functie. Je ontvangt dan een gesproken sms-bericht op je vaste telefoonnummer.

Hoe werkt de DigiD app?

  • Log in op Volgjezorg en vul je gebruikersnaam in op het DigiD-scherm
  • Open de DigiD app op je telefoon en scan de QR-code
  • Vul je pincode in op je telefoon
  • Je gaat automatisch door naar Volgjezorg

Maak je nog geen gebruik van de DigiD app? Regel het via DigiD.

Hoe werkt DigiD met sms-verificatie?

  • Log in op Volgjezorg and vul je gebruikersnaam en wachtwoord in op het DigiD scherm
  • Je ontvangt een sms-code op je telefoon
  • Vul de sms-code in op het DigiD-scherm
  • Je gaat automatisch door naar Volgjezorg.

Het ontvangen van smsberichten is gratis. Je telefoonnummer wordt alleen gebruikt voor DigiD en wordt nooit doorgegeven aan andere organisaties.

Gebruik je nog geen DigiD met sms-code? Regel het via DigiD.

Waarom moet ik gebruik maken van DigiD met sms of de DigiD app?

Extra beveiliging van DigiD met sms of de DigiD app is op Volgjezorg verplicht. Via Volgjezorg bekijk je namelijk privacygevoelige informatie. Als je inlogt met DigiD met sms of de DigiD app, weten we zeker dat jij degene bent die de gegevens mag inzien. En dat niemand misbruik maakt van jouw gegevens.