Ervaringen van zorgconsumenten

voorlezen letters vergroten
Jaap Glasbergen

“Met het LSP wordt de patiënt beter bediend’’

Jaap Glasbergen had slokdarmkanker. Hij kwam bij verschillende ziekenhuizen terecht. “Steeds meer ziekenhuizen zijn gespecialiseerd in bepaalde disciplines. Telkens wanneer ik bij een ander ziekenhuis kwam, was er geen dossier van mij. Bepaalde onderzoeken werden opnieuw gedaan. Veel intakegesprekken werden opnieuw gevoerd. En informatie opvragen door het ene ziekenhuis bij het andere duurt lang. Het kost meer geld en er vinden dubbelingen plaats die volgens mij niet nodig zijn."
Jaap Glasbergen

Verkeerde medicijnen
"Datzelfde geldt voor de apotheek. Ik haal mijn medicijnen altijd bij mijn eigen apotheek in Den Bosch. Maar ik werd geopereerd in Eindhoven. De apotheek daar in het ziekenhuis beschikte niet over mijn actuele medicatiegegevens. Hierdoor kreeg ik verkeerde medicijnen. Toen lag ik bewusteloos in huis.

Zelf toestemming gegeven
In één van de ziekenhuizen zag ik een kaartje over volgjezorg.nl liggen. Ik heb toen meteen toestemming gegeven mijn medische gegevens elektronisch te delen. Met het Landelijk Schakelpunt wordt de patiënt naar mijn mening beter bediend.

Landelijk
Laatst was ik op vakantie. Ik kreeg last van autonome dysfunctie van mijn slokdarm. De waarnemend arts op mijn vakantiebestemming in Nederland kon niets van mijn gegevens zien. Ik moest mijn hele geschiedenis vertellen, wat erg vervelend was in mijn conditie. Ik hoop dat in de toekomst de mogelijkheid bestaat dat ik kan aangeven dat mijn dossier overal in Nederland beschikbaar is."
 

Regel online je toestemming

Sluiten
Sluiten

Inloggen/registreren

Ik heb nog geen toestemming gegeven om mijn medische gegevens te delen

Toestemming regelen